Welkom op mijn blog.
Regelmatig hoop ik hier foto's te plaatsen met een gedicht.
U mag deze foto's ongewijzigd gebruiken voor uw tijdschrift of beamer-presentatie e.d. als het kan met bronvermelding.
Wilt u iets vragen of een reactie achterlaten? Onder elke foto is de mogelijkheid voor een opmerking. Heeft u belangstelling voor mijn boeken? U vindt ze in de bibliotheek van Groningen en ze zijn te koop bij bol.com, bestelmijnboek.nl en via cobytjeert@live.nl
Hartelijke groet van Coby Poelman - Duisterwinkel

zaterdag 25 februari 2017

Mijn Levensader (een Villanelle)

Als alles mij te machtig is
zintuig ik naar de Vader,
beleef ik Zijn getuigenis.

In 't diepst van die geheimenis
komt Hij mijn ziel steeds nader
als alles mij te machtig is.

Zo straalt Hij door mijn duisternis,
vormt Hij mijn levenskader,
beleef ik Zijn getuigenis.

Hij vult wat ik ten diepste mis,
doorstroomt in mij als ader
als alles mij te machtig is,

en bid ik om vergiffenis
voor vijanden en dader
beleef ik Zijn getuigenis,

dan nodigt Hij mij aan Zijn dis
vol troost en vol genade.
Als alles mij te machtig is
beleef ik Zijn getuigenis.

Coby Poelman - Duisterwinkel

Gepubliceerd in het boek "Beleef de dag" (2015)

Het kunstwerk is uitgelicht uit een schilderij van Ary Bergen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten